Takaisin ylös ↑ Feedcowboy.com

Oireet

Eroon lääkkeistä

Kiropraktiikasta voi ollu yllättävän paljon apua tilanteissa, joissa lääkärit suosittelevat lääkkeiden käyttöä tai leikkausta.

Hengitysvaikeudet

Yleisimpiin hengitysvaikeuksiin (esim. astma) saadaan yleensä kiropraktisesta hoidosta apua. Kiropraktikko voi palauttaa hengitykseen liittyvien nivelten toimintaa, jolloin hengitys voi helpottua.

Huimaus ja tasapaino

Huimaus on yksi yleisimpiä syltä hakeutua kiropraktikon vastaanotolle. Huimausta voi vaikuttaa usea eri tekijä, joten kiropraktikon ensimmäinen tehtävä on selvittää huimauksen aiheuttaja. Sen jälkeen asiakkaalle annetaan asianmukaista hoitoa.

Iskias

Iskias eli lonkkahermosärky on yleisnimitys iskiashermon ongelmille. Kipu voi säteillä laajalle alueelle ja voi olla polttavaa, repivää, sykkivää tai hetkittäisesti terävää.

Jalkakivut

Jalkakivut on yleisnimitys alaraajan ongelmille. Alaraajaan luetaan jalkaterä, polvi, lonkka ja nilkka. Jos kärsit alaraajaoireista, on hyvä tutkituttaa myös selkäranka. Alaraajaongelmien aiheuttaja voi olla ylempänä kuin arvaatkaan.

Jalkojen pituusero

Jalkojen pituuserot voidaan jakaa kahteen kategoriaan: anatominen ja toiminnallinen jalkojen pituusero. Erilaisten pituuserojen aiheuttajat ja hoidot vaihtelevat.

Kiropraktiikka hoitomuotona

Kiropraktiikassa ei käytetä lääkkeitä eikä leikkauksia, vaan hoidot tapahtuvat kiropraktikon vastaanotolla säännöllisin väliajoin.

Lapset ja kiropraktiikka

Kiropraktiikka sopii lasten kasvun tukemiseen ja ongelmien ennaltaehkäisemiseen siksi, että se on luonnollinen ja hellä hoitotapa.

Lonkkakivut

Lonkkakivut säteilevät lonkkanivelen alueelta. Lonkkanivel pitää sisällään lantion, joten lonkkanivelen toimintaan vaikuttaa lantion oikea asento ja toiminta.

Niskakyttyrä

Niskakyttyrä ei ole kosmeettinen haitta, vaan usein niskakyttyrään liittyy myös niskan jäykkyyttä ja arkuutta. Niskakyttyrä on yleistä ja kiropraktikko törmääkin siihen melkein päivittäin työssään.

Niska- ja hartiakivut

Niska- ja hartiakivut ovat hyvin yleisiä nykymaailmassa. Suurin syy niskavaivoihin on vähän liikkuva elämäntyyli. Istuessamme etukumarra pitkiä aikoja aiheutamme ylimääräistä rasitusta kudoksiin ja niskan ja kaulan luihin.

Olkapääkivut

Olkanivel on yksi epävakaimmista nivelistä koko kehossa, minkä takia se vahingoittuukin melko helposti. Kiropraktikko voi määritellä, jos olkapää ei ole oikeassa asennossa ja korjata asentoa niin, että kipu lievittyy,

Palautuminen ja suorituskyky

Selkärangan virheasento vaikuttaa negatiivisesti kehon palautumiseen ja suorituskykyyn. Etenkin urheilijoiden keskuudessa kiropraktiikalla on huomattu olevan suuri merkitys tehokkuuden parantamisessa ja vammojen ehkäisyssä. Kiropraktiikka on luonnollinen ja lääkkeetön tapa poistaa kiputiloja ja palauttaa kehon toiminta ennalleen tai jopa parantaa sitä.

Puutuminen

Kehon puutuminen voi johtua kahdesta syystä; ongelmista joko verenkiertojärjestelmässä tai hermojärjestelmässä. Kiropraktikko selvittää ongelman syyn ja hoitaa vaivan asianmukaisesti.

Pään etukanto

Pään etukanto tarkoittaa sitä, että pään asento on melko edessä suhteessa hartialinjaan. Pään etukantoa voi aiheuttaa muun muassa toistuvat huonot työasennot ja se rasittaa niakmia, lihaksia, nivelsiteitä, välilevyjä sekä selkäydintä.

Päänsärky ja migreeni

Päänsärky ja migreeni ovat yleisiä vaivoja, jotka voivat aiheutua kaularangan virheasennoista tai toimintahäiriöistä. Kiropraktiikan avulla päänsäryn oireista voi päästä kokonaan eroon ilman lääkitystä.

Raskausaika

Raskausaika voi olla odottavalle naiselle ihanaa tai tuskaista aikaa. Kiropraktiikka on lääkkeetön ja luonnollinen hoitomuoto raskauden aikana ilmeneviin selkäkipuihin sekä niiden ehkäisyyn.

Refluksivaivat

Refluksitauti on kohtalaisen harvinainen mutta ikävä vaiva suomalaisten keskuudessa. Kiropraktiikka voi auttaa luonnollisin menetelmin refluksin oireisiin.

Ryhtiongelmat

Huono ryhti on yksi yleisimmistä ongelmista yhteiskunnassa. Hyvän ryhdin vaikutus koko kehon hyvinvointiin on merkityksellinen, joten käynti kiropraktikon vastaanotolla voi auttaa ylläpitämään ja palauttamaan kehon normaalia toimintaa ja pystysuoraa ryhtiä.

Rytmihäiriöt

Rytmihäiriöt ovat sydämen toimintahäiriöitä ja voivat johtaa pahoihin oireisiin. Kiropraktikko voi auttaa rytmihäiriöiden parantamisessa pureutumalla itse syyhyn, jolloin lääkitystä ei välttämättä tarvita.

Selkäkivut

Selkäkipu on yksi yleisimmistä kiputiloista, joista kärsimme elämämme aikana. Kipuun on helppo napata särkylääke tai lihasrelaksantti, mikä auttaa kipuun mutta ei itse syyhyn. Kiropraktikko voi auttaa kivun lievityksessä sekä sen syyn poistamisessa.

SI-nivelen ongelmat

SI-nivelen ongelmat voivat syntyä pienestä harha-askeleesta tai kaatumisesta. Nivelten toimintahäiriöt aiheuttavat herkästi kipua alaselkään, lantioon sekä lonkkiin. Kiropraktiikka voi auttaa nivelten aiheuttamissa ongelmissa ja lieventää oireita merkittävästi.

Skolioosi

Skolioosi on yleinen vaiva monelle suomalaiselle, etenkin naiselle. Sen merkitystä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ei voi vähätellä, sillä sen terveysvaikutukset ovat merkittäviä sekä fyysisesti että psyykkisesti. Kiropraktikko voi auttaa skolioosin hoidossa ja parantaa selkärangan asentoa oikeaan suuntaan.

Stressi ja psyykkiset oireet

Kiireinen elämäntyyli voi helposti luoda mielelle ylimääräistä stressiä, jonka lievitykseen on vaikeaa löytää aikaa ja keinoja työn ja muun keskellä. Tämän vuoksi moni turvautuu lääkkeisiin. Kiropraktiikka on luonnollinen ja hellä tapa yrittää lievittää kiputiloja ja stressiä, sekä elää elämää ilman ylimääräisiä lääkkeitä.

Uniongelmat

Uniongelma on yleinen vaiva ja jokainen on varmasti joskus kokenut unettomuutta ja vaikeutta nukahtamisen kanssa. Kiropraktiikka voi olla avuksi uniongelmien poistamiseksi ja parantaa unenlaatua merkittävästi. Hyvä uni parantaa myös koko elämän laatua.

Urheilu ja liikunta

Kiropraktiikasta voi olla apua urheilun ja liikunnan tuomiin vaivoihin ja niiden ennaltaehkäisyyn. Oikein liikkuva selkäranka on perusta oikeanlaiselle asennolle eri liikuntamuodoissa.

Vauvat

Tiesitkö, että kiropraktiikka voi toimia hoitokeinona myös vauvoille? Jo vastasyntyneen voi viedä kiropraktikon vastaanotolle tutkittavaksi, jotta mahdollisiin ongelmiin voidaan puuttua ajoissa ja niitä voidaan yrittää ennaltaehkäistä.

Välilevyn ongelmat

Selkärangan ongelmat ovat usein syynä erilaisiin kiputiloihin. Kiropraktinen käsittely voi auttaa selkärankaan kohdistuvien pienten vaurioiden ehkäisyssä sekä hoidossa.

Yleinen terveys

Kiropraktiikka voi ennaltaehkäistä tulevia ongelmia ja parantaa ihmisen liikkuvuutta jo ennen kuin varsinaiset oireet näkyvät kehossa.

Yritysesittelyt

Kirotv-nettisivua ylläpitää FeedCowboy Oy. Mukana on useita kiropraktikoita, jotka tuottavat materiaalia sivuille.

In English

We also offer videos about chiropractic in English.